Söndagsblogg

Så sakteliga börjar man inse att det är vardag imorgon och plikten kallar åter. Maria och Dennis var här igårkväll och stannade till idag. Det blev god mat, god dricka (och mycket) och sen sänggång. Har tagit lite tid att vakna på allvar idag men har hunnit med de plugg-åtaganden som jag tänkt.

Juholt avgick igår. Ja, man väl säga vad man vill men det är inte många som hade klarat av en sån granskning som han tvingats utstå. Kunde varit intressant att se vad de hittade på Bildt om de lade ner samma resurser på att granska honom. Läskig typ. Nu tänker jag inte diskutera så mycket politik här för jag är för dåligt insatt. Men när M fick makten 2006 så var jag ganska övertygad om att det bara skulle vara fyra år. Nu tror jag snarare att de kommer sitta kvar när nästa val är avgjort också. Men det är väl bara att hoppas att vi kan få till stånd ett klimat där det är det politiska som är det viktiga och inte personerna som representerar respektive parti. Det är lite som i en startelva i fotbollen. Har man ingen som konkurrerar om ens plats på plan så blir man lätt för bekväm och gör ibland lite konstiga saker.

Nu blir det till att bänka sig i soffan framför teven en stund och njuta av den sista stunden helg. Och jag kan inte låta bli att tänka på alla barn som redan nu börjar få en klump i magen över att behöva gå till skolan imorrn. Det är frågor som vi inte löser genom poltiskt skitsnack. Det löser vi genom värme och omtänksamhet mot människorna i vår närhet. Tänk så lite som skulle krävas för en så mycket bättre värld. Och ändå är det så svårt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0