Soppa

Kaminen brinner och ute faller ett regn som övergick till snö och lagom till att gräset börjat anta en vitare ton så återgick snön till regn. Men det har ljusnat, helt klart. Jag har släppt plugget för en dag. Egentligen för en hel helg. Fyra dagar som ska få bestå av annat stök innan jag återupptar och färdigställer det hela på måndag. Så ser planen ut.

Hade en fantastisk stund i köket igårkväll. A och jag gör väl sådär 95% av våra middagar gemensamt, vilket är trevligt. Men igår fick jag kocka helt själv och det var roligt att inte bara kunna bjuda på något gott, utan att också få koka ihop det själv. I lugn och ro, med en radio på låg volym och lite gott att dricka i mitt glas så kokade jag ihop en ganska enkel soppa. Men enkelheten gjorde den inte mindre god. Köttfärs, potatis, lök och morot räcker långt.




Kommentarer
Postat av: A

Säg bara till nästa gång du vill kocka ensam så löser vi de;-) Puss puss

2012-01-05 @ 17:42:47
Postat av: Annelie

Den där soppan verkar god, ölen ser inte heller så dum ut.

Nu sitter jag på Arlanda på väg till nya äventyr i Thailand.

Annelie

2012-01-06 @ 18:01:55
Postat av: Diane

Oh, va gott det ser ut! Önskar jag fått smaka, kanske en annan gång? Kram Diane

2012-01-06 @ 22:42:23
Postat av: Linda

Mys och mums ;) Härligt!!

2012-01-07 @ 10:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0