Allsång 2010

Man kan kanske säga att mitt jullov börjat på riktigt idag. Har varit ledig sedan förra måndagen men då jag jobbat lite extra så är idag första lediga dagen utöver juldagarna.

Igår kändes det lite som att fira nyårsafton. Från vårt fönster i köket satt vi och drack vin och bevittnade en såndär "reklamskjutning" som en del affärer har för att visa upp sina raketer. Det jag nog kände mest var att kommunen borde ordna något sådant där man kan samlas beskåda detta skådespel och stoppa försäljning till privatpersoner. Då skulle vi slippa alla personskador orsakade av fyrverkerier.

Igår kollade jag och baby också på Allsång på Skansen 30 år. Tycker detta program har blivit sämre sedan Anders Lundin tog över och därför kunde jag inte låta bli att tycka att de små inslsagen med honom och alla önskelappar var frustrerande. Skulle jag få önska ett prgram nästa år skulle de vara något i denna stilen:

Programledare: Lasse Berghagen (Den i särklass bäste programledaren)
Gäster: Ulf Lundell - Öppna Landskap (Vad är liksom mer sommar än denna låt)
           
Roxette - Ny låt (Det sägs att Roxette ska släppa ny skiva nästa år och det skulle glädja mig att se en frisk Marie Fredriksson ta ton på Skansen)
            
Håkan Hellström - (Håkans första skriva kom 2000. nästa år är det 10 år sedan så här ger vi honom plats för ett medley)
            Lars Winnerbäck - Jag får liksom ingen ordning (Winnerbäck är ute på turné och gör ett stopp på Skansen och lirar en låt från senaste plattan)
            Robert Gustafsson - (Kvällens hemliga gäst)

Dessutom ska det sjungas allsång och detta är låtarna:

Stockholm i mitt hjärta - givet inledningsnummer
Calle Schewens Vals - ska det sjungas allsång ska det sjunga Taube
Ta mig till havet
 - Peter Lundblads vackral åt
en kväll i juni - Lasse Berghagens sommarlåt

Kanske en artist till och kanske någon allsång till, men med detta grundutbudet hade jag tagit plats framför solidenscenen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0