Luftslottet som sprängdes

Idag är det den förste December och den första dagen för julkalendern, och den första chokladbiten i julkalendern får ätas upp. Om man nu har någon sådan.

Läste ut Bergens väktare idag. Den tredje boken i en serie om Djingis Kahn och hans liv skriven av Conn Iggulden. Han har sedan tidigare skrivit Kejsaren-triologin om Julius Caesar och om ni inte har läst dessa och har tid över under julen så kan jag varmt rekommendera dem för de som är intresserade av dessa personers livsöden.

Jag och baby var och såg Luftslottet som sprängdes på bion ikväll. Jag kan fortfarande inte sluta fundera över hur en fortsättning hade blivit. Hur stort hade hela millennium-grejen kunnat bli egentligen? Vi kommer aldrig få svar på det. Hur som helst, filmen var klart sevärd även om man inte kan komma ifrån att det är en helt annan grej att läsa boken. Men har du sett de andra två filmerna så ska du självklart se tredje också!

Nu ska jag fixa lunchlådan till imorgon, sen bär det nog mot sängen.
Ha det så bra allihopa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0