Snön faller och vi med den

Det blev ett lite tidigt jullov från denna bloggen, ursäktar detta lilla uppehåll.

Vad har då hänt sen sist? Egentligen inte så mycket. Känns lite som mycket av min energi bara tog slut sådär. Sov till tolv igår, vilket innebar att jag inte kunde somna på kvällen, och var desto tröttare idag när jag skulle gå upp kvart i sex.

Imorgon verkar iaf bli sista riktiga dagen i skolan, sen blir det lite jullov. Men som sagt, först morgondagen då det ska redovisas arbetsuppgift 3.

Köpte ännu en julklapp idag. Var ska detta sluta någonstans? Har nog aldrig köpt så mycket julklappar som i år.

Världen lyser numera också vit. Åtminstone den del av världen som jag vistas i. Åkrarna här nere i Skåne ligger vita och vägarna är lite snötäckta de också.

Kan inte låta bli att irritera mig på de hastighetssänkningar som skett på vägarna den sista tiden. I synnerhet nu när det är sådant väglag som det är så är det extra viktigt hålla avstånd. 10 km/h lägre hastighet bidrar inte till detta. Det är snarare sunt förnuft. Det är också sunt förnuft att inte köra med sommardäck vid detta väglaget. Det är sunt förnuft att inte köra alkohol/drogpåverkad. Känns som jag har hur många exempel som helst. Visst att hastighet dödar, men vi kommer inte nå någon nollvision enbart genom lägre hastighet.

Åter till snön och vårt vackra landskap. Idag bjuder jag på denna härliga låten, skit i videon och lyssna på musiken/texten istället.



Snön faller och vi med den


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0