Thåström till Siesta! 2010

Idag kunde jag läsa den glädjande nyheten att Joakim Thåström kommer till Siesta!-festivalen här i Hässleholm till sommaren. På siestas hemsida går att läsa följande:

"Med nysläppta samlingsalbumet "Be-Bop-A-Lula Hela Jävla Dan" sammanfattar Joakim Thåström de första tjugo åren som soloartist. En karriär präglad av den djupaste integritet och en ovilja att kompromissa. Thåströms kommer på Siesta! 2010 att inta största scenen Fiesta! för ett upplägg helt i linje med den tydliga vision som blivit hans adelsmärke. Hela aftonen är upplagd utifrån Thåströms önskemål. Från scenproduktion till speciellt utvalda förband, som kommer att offentliggöras inom kort. Ett unikt konserttillfälle som också kommer bli Thåströms enda svenska festivalspelning i sommar."

Alltså enda festivalspelningen i Sverige i sommar. Där tror jag de har tagit hem något bra. Bland övriga artister som utmärker sig kan bland annat Bob hund och Mustasch nämnas. Ganska så litet artistutbud som tillkännagetts än så länge.

Siestas hemsida hittar ni här


Medans jag drömmer om sommaren faller snön här ute igen. Men nu har jag iaf jullov.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0