blåst och regn

Det sägs att det ska bli stormigt i skåne under natten, kan redan nu höra hur det viner utanför fönstret.

Imorgon återstår det en redovisning i skolan sen är denna veckan över i skolvärlden då jag är ledig på fredag. skönt med lite långhelg.

Skulle egentligen tränat ikväll men p.g.a. vädret är det inställt. Hade faktiskt ställt in mig på att träna så är lite tråkigt.

Just nu skulle jag nog egentligen mest vilja befinna mig i ett riktigt gamalt trähus vid kusten där man kan höra hur vinden sliter och hur det knakar i träet som huset är byggt av. Och utanför piskas vågorna upp på land och någonstans långt där ute kan man se ljusen från ett lastfartyg som tar sig fram. Och där inne i huset, i värmen framför kaminen, där skulle jag vilja sitta nu och bara njuta. Det blir liksom inte samma grej i en lägenhet riktigt.

Men tills imorgon hoppas jag att stormen är över. Då måste jag ju gå ut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0