Berlinmurens fall, 20 år sen

Jag tar en liten paus i mitt mattepluggande och samtidigt som jag äter min kanelbulle tänkte jag passa på att uppdatra er om helgen.

I fredags. vid 09.30 gav vi oss av mot Stockholm, framme vid 15 tiden? Att hitta en parkering i Stockholm är inte dte lättaste och särskilt inte när det inte finns någon parkering på anvisad plats. Men till slut hittade vi lämplig plats och vid 17 tiden begav vi oss ut för att hitta något att käka på söder. Mat fick vi i oss och efter detta begav vi oss så sakta hemåt igen, alla var väl lite sega efter resan.

Lördagen gick mest i shoppingens tecken. Tog oss bort mot Kungsträdgården och Sergels torg och tjejerna i sällskapet verkade iaf gilla detta. Vid tre tiden var de flesta nöjda och vi hittade ett matställe på Götgatan. På väg till detta matställe lyckades vi även hamna i vad som var IFK Göteborgs klack när de skulle lämna puben för avresa till matchen AIK-IFK, man kan säga att det var mycket poliser på plats. Tråkigt att en fotbollsmatch ska behöva kräva så mycket resurser av polisen och att våra skattepengar ska behöva gå åt till det.
Hur som helst, efter maten gick vi hemåt igen för att göra oss iordning inför kvällen då vi skulle se Kvartert skatan på Rival. Denna föreställning är något jag varmt kan rekommenadera för alla som vill komma ur det gråa höstmörkret en stund och få sig ett gott skratt. Riktigt roligt hade jag iaf!
På väg till garderoben efter förställningen sprang vi också på Alex Schulman, ja inte bokstavligt talat, men han va där och vi såg han. På väg hem till vandrarhemmet igen så fick vi återigen uppleva Stockholm puls med trafikolycka m.m. Hoppas det där slutade bra, såg lite rörigt ut. Resten av kvällen låg vi mest i sängen och tittade på MTV och den där musikgalan som sändes nerifrån Berlin. Och någons när U2 stod och sjöng på Branderburger Tor så somnade jag.
Söndag igår och då körde vi hem. Körde t.o.m. hela vägen hem till Höör för att fira pappa, var ju fars dag. Blev serverade en god middag och även om dte inte blev ngn längre vistelse så var det trvligt.

Det var min helg. Måndag idag. 20 år sen Berlinmuren föll. Då bjuder jag på denna låten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0