långhelg

Det har varit långhelg denna helgen och nu har jag äntligen tid att delge er lite av den.

Fredagen var en ledig dag från skolan och då passade jag och pappa på att sätta up listerna i vardagsrummet. Äntligen blev det av, pga av vissa omständigheter har de saknats nu i några månader. På kvällen blev det utgång med Martin och tysken (vet inte ens hans riktigs namn) och ett par öl nere på Harrys. Hemma igen lagom för att se Reza åka ut ur Idol. Nästa vecka sjunger de nere i Malmö.

Igår var jag, A och hennes mor och far på IKEA. Strålande väder men trots det begav vi oss in i denna bunker som man bara uthärdar en viss tid. Alltid samma visa. Åtminstone var inte bunkern fullproppad med människor men likväl fanns de skrikande barnen där och med jämna mellanrum så söktes föräldrar till lekrummet "Småland" där någon liten knatte längtade efter sin mamma eller pappa. Mobiltäckningen i bunkern var ytterst bristfällig, åtminstone hos min operatör. Till slut kom vi iaf ner till "tag själv lagret" och hittade vår bokhylla och våra byråer som faktiskt fanns i lager och vi lyckades få med oss rätt träslag på dessa varor också.




Kom ut från bunkern och solen var fortfarande vid liv. Lastade bilen och körde till Lund där vi träffade A:s syster och pojkvän. Gick till stadsparken med dem och fikade. Humöret blev bättre och kanske var det lite frisk luft som behövdes...



Kom hem till lägenheten och lastade in allt. A och hennes mamma började på middag och hennes pappa och jag satte ihop våra byggdelar. Blev riktigt bra till alltihop och kl 22 kunde jag sätta mig framför teven och titta på när Barcelona lirade boll.

Idag startade vi dagen med ägg och bacon (som jag tillagade) och sedan har vi städat och fixat nästan hela dagen. Thåström har rullat på Spotify och denna nya bekantskap för mig är något jag kanske börjar gilla.
I veckan kommer julpyntet upp och då ska ni kanske även få se några bilder på hur allt blivit. Nu ska jag snart köra till fotbollsträningen.
Måste förresten ta tag i julklapparna snart. Hur går det för er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0