Tillbaka till världen

Tillbaka till världen. Lite så känns det. Har i princip levt framför skolböcker denna veckan och skrev tenta igår och i tisdags. Fick även ta mig till skolan idag, trots lördag, för att färdigställa vårt arbete som ska vara inlämnat på måndag. Men nu är man åter människa.

I förmiddags när jag gick från stationen i Malmö till skolan så var Malmö inte riktigt som det brukar. Det var liksom som att staden inte vaknat ännu. Affärer stängda. Inga byggare vid citytunneln. Och massvandringen som brukar ske från stationen fanns inte. Ärligt talat var det inte mycket folk alls i rörelse. Men detta fick mig kanske att njuta ännu mer. Njuta av de där nästan 10 graderna som nästan kändes som vår i kroppen och även om solen inte synts till på över en vecka så var det åtminstone ljust. Desto tråkigare då bara att behöva sätta sig framför en dator.

Nästa vecka blir åtminstone lite lugnare "på papperet". Men innan dess, Söndag. Ska ta mig över länsgränsen under dagen och om förkylningen känns okej så ska jag också försöka hinna träna. Konditionen är inte på topp längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0