Weekend i Bremen

Igår kom man tillbaka till Sverige igen efter en weekend i Tyskland och idag känner jag mig också redo att delge er lite mer av dessa dagar.

I Fredags samlades vi i Hörby kl 05.30 för frukost med öl och kaffegök innan bussen avgick 07.15. Här fortsatte drickandet och väl förbi puttgarden så stannade vi för att fylla på vårt spritförråd ännu mer. Framme i Bremen var vi under eftermiddagen, kanske 16-17 tiden? Som ni ser så hade det blivit en del dricka vid denna tiden så därför är tiden det man kanske hade minst koll på.
Kvällen spenderades sedan på Bremens ölfestival. Ett stooort tält med myyycket öl och mycket folk. Lägg till tysk musik till detta och ni förstår att det är något speciellt.

Lördagen blev det lite rundvandring i Bremen innan vi slog oss ner på en pub för att kolla på en fotbollsmatch. Även här flödade drickan även om jag denna dag tog det betydligt lugnare. Kvällen därefter spenderades lite överallt i Bremen men slutligen kom vi alla till hotellet i sämre eller bättre skick, och när bussen gick hemåt igen på söndagmorgon så var ljudnivån ganska många decibel lägre än på hemvägen.

Helgen har iaf, som brukligt med dessa resor, varit en upplevelse och det är alltid trevligt att umgås med detta lag.


Idag har jag mest pluggat. Nu är det bara en vecka kvar innan tentorna och man går in i den period då man önskar att det fanns 30 timmar på ett dygn och att man bara behövde sova två av dem. Har gjort upp ett schema idag som jag tror kan bli bra, nu ska man bara se till att hålla det. Så om ni hör så mycket från mig här så är dte förmodligen för átt jag sitter försjunken i mina böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0