En annorlunda föreläsning

Jag måste bara få berätta om gårdagens evighetsdag. Egentligen var det som vilken dag som helst med vanlig skola och föreläsningar, med det undantaget att dagen var lite längre och den gästföreläsning ägde rum kl 18-20. Exakt vad vi skulle på denna föreläsning och göra det vet jag inte (Boverket som gästade oss). Förutom vi som tillhörde skolan fanns det även med deltagare som är yrkesverksamma inom braschen, och man kan väl säga som så att det var till de antal personer med grått hår, (eller kala hjässor), glasögon och skrovlig röst som föreläsningen var riktad. Det diskuterades bristande lagar, energideklarationer och en hel del onödigt som inte var i mitt intresse alls. Och framförallt hade jag inget att tillföra diskussionen, och jag vet att många i klassen kände som jag. Sen att föreläsaren var så trist att en av dessa gråhåriga män med glasögon dessutom somnade och snarkade kan vara en annan orsak till min negativa inställning till denna kväll.

Idag har det varit teambulding-övningar och det var väl iaf lite roligare. Sista tre kvarten spenderades utomhus och det var tur att vantarna var med, börjar bli riktigt kyligt och nästan vintrigt. Fast idag borde man ändå inte klaga då dagen är vacker med solsken och allt.

Fotbollsträning ikväll och sen ska jag se matchen mellan Sverige och Albanien. Där har ni min dag/kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0