SD:s debattinlägg i Aftobladet

Politik har aldrig varit min starka sida, och förra gången som det var val, dessutom första gången jag fick rösta, så satt jag och tittade på tv-debatterna med ena ögat för att kanske hade de något bra att säga. När jag väl skulle välja så kände jag att jag ärligt talat visste för lite, och då bestämde jag mig också för att inför nästa val göra ett ärligt försök att försöka sätta mig in bättre i varje partis mest vetydande frågor.

Nu märks det att det börjar närma sig valet, även om det är en bra bit kvar, och idag publicerade Aftonbladet.se en debattartikel av SD. Min första tanke var att bara skita i den, orka bry sig liksom. De tillhör inte riksdagen idag. Men sen när jag tänkte efter lite till så kom jag till att tänka på det där jag lovade mig själv, att sätta mig in bättre i politiken, och uppenbarligen så får SD just nu mer röster än vad de borde få.

Jag har inte läst särskilt många politiska debattinlägg men det första jag lägger märke till är att han börjar kommunicera med ord som olikofoba. Jaha du menar så, eller va förresten? Hur många i Sverige använder detta ord, eller är det kanske bara jag som inte känner till det? Eller är det så inom politiken, att man måste använda de fina orden. Som sagt, måste nog sätta mig in i detta mer.

Läser vidare.

Han skriver om mycket som säkert någon antirasistisk/antinazistisk organisation skulle kunna förneka eller kanske rentav visa bevis för att det är felaktigt. Men den informationen sitter jag inte inne med. Kanske har han rätt i något av det han skriver. Vad som är skrämmande är väl kanske hur han gör alla muslimer till "dom", som Hitler gjorde med judarna.

Samtidigt kanske vi har något att lära oss genom att inse att SD på senare tid vunnit många anhängare som är villiga att lägga sin röst på dem i valet. Är det av solidaritet, eller är det bara ett missnöje man vill uttrycka?

Jimmy Åkesson skriver också i sin debattartikel: 
"I Sverige finns mig veterligen inga kända studier på området, men i en brittisk undersökning från 2007 uppgav 37 procent av de unga, brittiska muslimerna att de skulle föredra sharialagar framför brittisk lag och lika många ansåg att den som konverterar från islam skall avrättas. I andra studier från bland annat Frankrike och Tyskland kan samma mönster urskiljas."

Efter att ha läst hela debatten så får jag en känsla av Åkesson vill avrätta dem som konverterar till Islam. Det är bara MIN känsla, men den inställningen är i så fall inte ett dugg bättre.

Detta var politik från mig så det räcker och blir över, vad tycker ni om det hela?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0