Vintertiden & jag

Det glädjer mig att se i statistiken att mina besökare är nästan lika många även när jag inte skriver. Sen förstår jag givetvis att det är roligare att titta in och få se lite nytt, tyvärr har jag inte riktigt lika mycket tid att lägga på min blogg som alla de som lever och livnär sig på den, och denna helgen har det verkligen varit fullt upp.

Nu sitter jag mest med ett tomt huvud och smakar på en chardonnay som blev över sen helgen, ja jag vet att det är måndag så vi använder de små glasen. I lördags var vi en snabb sväng i Markaryd innan vi på kvällen fick besök av Martin och Emelie. En god och trevlig middag och en trevlig kväll i allmänhet. Som vanligt med dessa två människor är allt väldigt enkelt och kravlöst och inte knyssligt på ngt sätt.

Igår var det första jag gjorde att vrida tillbaka klockan, vilket gjorde att dagen blev en evighet. Fick iaf upp listerna i hallen med hjälp av A:s pappa och nya blommor i blomlådan på balkongen som A:s mamma planterade. Blev hur bra som helst och ska försöka ge er någon bild på det hela med tiden. Resten av kvällen räknade jag lite matte och nu känner jag att jag ligger ganska bra till för att kuna åka på min utlandsresa. Känns bra

Nu lever vi alltså våra dagar i vintertidens grepp och det är ett mindre krig som börjar. Men jag lovar, i Mars (eller när det nu är) när vi återgår till sommartid ska jag stå där och utropa mig som segrare. Jag gjorde det en vinter till, överlevde i detta iskalla Norden. Just nu måste jag faktiskt erkänna att jag trivs att gå i den 10-gradiga, fuktiga luften genom parken där de gula löven ligger på marken och i dammen. Men ändå, jag hade gärna levt mitt liv med vår och sommar.


Kommentarer
Postat av: Linda

Nästa sommar är det minsann VI som ska med på den där båten!! Det ser så HÄRLIGT ut och det är så synd att det inte blev denna sommaren..

Men, nu har vi även det att se fram emot ;)

Kram ,kram

2009-10-27 @ 07:05:44
Postat av: A:s Pappa

det var en trevlig text. Riktigt.Bilderna längre ner var passliga. Minns alltihop. Kul att Linda vill med.

2009-11-02 @ 19:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0