En slagen man

Idag känner jag mig som en slagen man, och det beror inte på alkoholintaget under gårdagen. Det hela beror snarare på gårdagens kvalmatch som idag yttrar sig i form av träningsvärk i mer eller mindre varenda muskel i kroppen.

Igår spelades alltså returen i mötet mellan Svensköp och Finja om kampen om en div. 6 plats. Då vi förlorade med 4-1 hemma behövde vi göra minst fyra mål, och då hålla nollan. Nu slutade matchen istället med en 4-2 vinst, och ett enda mål till hade gett en plats i sexan nästa år. Men det räckte inte riktigt hela vägen denna gången, tyvärr.

Efter matchen tog bussen oss till Hörby där det blev middag och bowling med laget under kvällen. Vem som egentligen hade koll på resultatet i bowlingen vet jag inte, det enda jag vet är att jag slog en strike iaf. Efter bowlingen avslutades min kväll på "westerstrasse" där man kanske blev kvar lite längre än tänkt. Hemma i Hässleholm var vi iaf tjugo i fyra.

Dagen har bjudit på magnifikt höstväder så vi började dagen med en lång promenad i solen. var nog vad som behövdes för efter det så har vi hunnit med mycket av det tråkiga i hushållet, d.v.s olika former att städning, dammsugning, stryka kläder, diska m.m. Och just nu är A så duktig så hon gör bröd dessutom. Ska bli gott (förhoppningsvis) att smaka det till kvällen framför teven. Nu ska jag återgå till allt annat som ska göras, om mina muskler vill lyfta mig från stolen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0