jp:s återkomst

Jag tog mig till en lite drastisk åtgärd idag och avslutade min blogg som hade samma namn som denna, och startade upp den igen med förhoppningen om att kunna göra det lite bättre. Jag gjorde ungefär samma grej vid årskiftet 08/09 men då mest för att det var nytt år, nu kände jag mest att jag tappat den röda tråden. Eller kanske var dee t.o.m. som så att det aldrig funnits någon. En annan grej som jag insett är att jag är för dålig på datorer för att kunna lägga in snygga headers och sånt, men det kanske kan lösa sig. Om inte annat så ska jag denna gång försöka göra bloggen lite attraktivare och mer lättläst genom att ha lite mer bilder.

Ibland har jag fört en dialog med mig själv om meningen med att egentligen skriva en blogg. Vem är egentligen intresserad av att läsa om mitt liv och varför skulle jag vilja hänga ut det? Men jag känner att min egostiska sida vill ha ännu mer space för mina jag-berättelser och oavsett vad ni skriver i kommentarsfälten så har jag rätt. Nejdå, sanningen är väl den att det mer är min skriv- och berättarlust som vill fram här. Och det personligaste jag har är väl egentligen mitt personnummer, och om man bara vet var man ska leta så kan man faktiskt få fram varenda människas personnummer. Så då kände jag att en blogg där jag kan kontrollera textflödet och göra vad jag vill är inte så farligt. Sen om ni vill läsa det hela är upp till er, men givetvis hoppas jag kunna få ngn mer läsare än tidigare. Men det får tiden utvisa.

Kommentarer
Postat av: .:Lisa Follin:.

säg till din kära flickvän att starta en blogg hon med:)

2009-10-13 @ 16:32:35
URL: http://lisafollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0