Konsten att se in i framtiden

Många facineras av spådomar, och konsten att kunna se in i framtiden. En del tror på återfödelse och ett tidigare liv. Jag tycker frågorna är väldigt intressanta, kanske just för att svaren är så olika. Själv har jag mina egna erfarenheter av det hela.

Första gången jag jag fick en "flashback" var när jag var 8-9 år och var med min bästa kompis och hans föräldrar i Stockholm. Jag hade aldrig tidigare varit i Stockholm tidigare, ändå kände jag plötsligt exakt igen mig. Jag kommer ihåg bilden än idag, den där skylten med ett T som signalerar tunnelbana, trappnedången till samma tunnelbana, vägen mellan mig och det hela, och en kvinna som gick ner för trappen. Exakt när den där bilden inträffade, för en halv sekund, när kvinnan hade exakt rätt position så kom denna flashback. Jag visset att jag hade upplevt det tidigare, och min slutsats idag är att jag drömt det.

Från den gången, för 14 år sen, så har detta hänt mig några gånger per år. Förutom en enda gång så känner jag aldrig igen det förrän precis efter det inträffat, jag kan alltså aldrig säga vad som ska ske, för minnsebilden är bara en halv sekund. Som ett foto. Förutom en gång.

Den gången satt vi hemma runt köksbordet, jag och några vänner. Minnesbilden då varade i kanske 3 sekunder, när två sekunder gått så visste jag att tjejen bredvid mig skulle sträcka sig efter läskflaskan på bordet. Så gjorde hon också, men oavsett hur gärna jag försökte komma ihåg resten så kunde jag inte.

En annan grej som jag drömde om, som jag också kom ihåg när jag vaknade, var en Stryktipsmatch som skulle sluta oavgjort. När jag fyllde i min tipskupong så var jag ju bara tvungen att sätta oavgjort i den matchen, och hur slutade den? Jo, oavgjort. Slump eller?

Vad tror ni om det hela? Har kanske ni några dolda talanger?


Kommentarer
Postat av: Linda

Sådana upplevelser har jag också haft.

Det där med att man vet vad som ska hända har hänt mig 3-4 gånger - märkligt!! Men spännande!!

Det hände mig oftare för några år sedan men händer fortfarande ibland...

Du skulle vara med mig på mina meditationer och annat spännande. Där pratar vi oftare tidigare liv och andra intressanta andliga ting...

Ha det gott!!

Kram storasyster

2009-10-23 @ 16:06:30
Postat av: elinalexi

Bilden påminner mig om WayOutWest loggan ;)

2009-11-11 @ 02:11:16
URL: http://elinalexi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0