April, April

Mars har nu gått över i April och idag är dagen då man faktiskt får lov att lura andra. Själv har jag ännu inte blivit lurad och heller inte lurat någon. Jag är nog för dålig på att komma på ngt bra att luras med, så risken är större att jag själv skulle bli lurad.

Var nere på stan och beställde en Iphone idag. Borde ha den i min hand inom 1-3 veckor. Var på tiden att uppdatera från min gamla (men mycket bra) telefon. Nu blir det bara till att vänta.

Sopor kan stundtals vara hett diksuterat. Det ska sorteras mer och mer och vi ska betala mer och mer. Jag anser väl att vi i detta hushållet är bra på att sortera, även om vi kan bli bättre. Men när man ibland tittar ut vid soptunnorna som tillhör föreningen så inser man att det finns mycket mer att önska. Just nu har någon ställt ett barbord och två bartsolar där ute. Borde man inte köra det direkt till tippen, sopbilen tar ju bara tunnorna. Eller är det kanske tänkt som en rastplats åt sopgubbarna? (Eller kallar de sig renhållningsarbetare?)

Baby planterade om blomsterlådorna på balkongen så den tog ett mycket stort steg mot en trevligare tillvaro. Nu behövs bara lite värme innan man kan sitta där ute och dricka öl eller vin. Eller bara njuta av solen om man vill det.

Annars tänkte jag hålla påsk nu så ni ska inte räkna med för många uppdateringar även om jag hoppas kunna låta er ta del av lite av det som händer på Blåkulla.


Fyren på Hanö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0