Grubblerier

Jag kommer bli tunnhårig i förtid. Håller på att klia sönder mitt skalle för att få ordning på alla tankar och problem. Fysik är intressant och spännande när man lyckas, men innan man kommer dit så vill man gärna ge upp ett antal gånger. Nu har jag ett problem med krafter i ett bärverk som ska lösas. Har kommit fram till ett flertal oika lösningar redan. Alla olika. Just nu gör det mig galen.

Jag läste att H&M fälldes för sin reklam där de använde en väldigt smal modell. Jag har inte sett bilden själv men visst är det bra att vi reagerar på osunt smala människor. Läste samtidigt att det kommit in en anmälan mot ett annat företag för att de använde osunt tjocka modeller. Tydligen sålde företaget kläder i storleken 42 till 52. Tycker visst att det kan finnas en poäng i anmälan, det är osunt att vara för tjock också. Samtidigt måste vi nu ännu mer ställa in oss i ett fack. Inte för smal. Inte för tjock.

Bara en månad kvar idag tills man är ännu ett år äldre.

Jagv har spelat mig igenom diverse artister på spotify. Har fastnat för en låt som jag bara vill spela sådär olidligt högt och njuta. Jackson Browne - Late for the sky. Lyssna även in For a Dancer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0