Fullmåne

Sitter hemma hos mina föräldrar och ger er detta inlägg då jag varit hos tandläkaren tidigare. Tror jag lyckats hitta en av de bättre tandläkarna. Jag har väl aldrig lidit av någon större tandläkarskräck även om man kanske kunnat få lite handsvett när man sitter i väntrummet och ser personalen lunka runt i sina vita (eller blåa) kläder. Men nu känner jag mig väldigt lugn när jag ska till tandläkaren, nästan så det är ett nöje. Det som ska ske sker snabbt och effektivt och med så lite smärta som möjligt. Inget att klaga på där inte.

Jag såg på nyheterna igår att de olika hjälporganisationer som samlar in bidrag till offren i Pakistan endast fått in 13% av den summa som de fick in när de hjälpte de jordbävningsdrabbade i Haiti. Detta trots att situationen i Pakistan på många vis beskrevs som värre än den i Haiti. Då undrar man varför? Är det för att det är Pakistan som är drabbat denna gång? Är det för att media inte gjort samma insats med tv-galor och insamlingar som de gjorde med haiti-offren? Känner man att man redan gjort sin insats då man skänkte till Haiti? Eller har man kanske tappat förtroendet för hjälporganisationerna och deras hanterande av vart pengarna går efter alla skandaler som varit?

Och historien om anklagelserna mot Julian Assange, det är en historia för sig. Eller ska man kanske kalla det röra?

Fullmåne igår. Den lös in i vårt kök och var så vacker som bara en fullmåne kan vara. Nu kommer den blekna bort igen och kanske sommaren med den. Idag blåser det halv storm här (kanske inte i exakt mening) och hösten känns redan på väg. Vi får väl se om nästa fullmåne har med sig hösten på allvar.

Icke att förglömma! Skånederby ikväll,HIF-TFF. Ska Helsingborg ta tillbaka serieledningen? För er som inte bryr er, ta och bänka er i soffan med något gott (varmt) att dricka och kolla in Ernsts sommarhus kl 20.00 på TV4. Får se om jag själv hinner hem till den tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0