Seglingshelg

Det är en härlig helg med segling till Tjärö som har passerat och nyligen avslutats med att se utfrågningen av Jan Björklund på SVT. Lovar ge er lite bilder m.m från seglingen imorgon eller senast tisdag, just nu är mina ögonlock för tunga.

På fredag börjar skolan igen så ska försöka ägna några timmar i början på veckan åt lite repetion på de kurser som vi avslutade vårterminen med.

Om man bara hade haft hälften så långt sommarlov så hade man nästan kunnat korta ner mina studier med en termin. Hade man dessutom kunnat effektivisera utbilningen lite också (vilket är fullt möjligt) så hade det inte varit några problem alls att läsa fem terminer istället för sex. Det hade inneburit mindre studiemedel för den studerande och att man snabbare kommer ut i arbetslivet. Tror jag ska skicka ett mail till ovan nämnde Jan Björklund med denna briljanta idé.

Nej förresten, så lätt ska ingen få ta åt sig äran för mina idéer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0