Funderingar och tankegång

Nyss hemkommen från några dagars semester i Mellbystrand så sitter man nu i lägenheten och lyssnar till maskinerna som används för att göra stambyten i lägenheterna bredvid. Det är väl bara att vänja sig, projektet beräknas vara klart i November.

Som sagt, semester i stuga i Mellbystrand. Det märks att hösten närmar sig och vädret har varit ytterst varierande. Ändå, ganska skönt att slippa turistanstormning och nästan ha stranden för sig själv. Men bilden av  Stockholm igår från allsången kändes beskrivande. Mörkt, lite disigt och nästan regnigt. Jovisst är hösten på väg med stora steg.





Jag har funderat ett tag över vad jag vill med bloggen och jag har ännu inte riktigt bestämt mig, men det finns idéer.

När jag startade bloggen så ville jag något helt annat med den än vad den är nu. Den skulle bli en plats för tankar och funderingar. Sen kände jag att det blev alldeles för utlämnande och kunde bli väldigt fel. Så då la jag ner bloggen och startade om det igen, med samma namn.

Det finns dock vissa saker som jag behållt sen jag startade bloggen för första gången. T.ex. så försöker jag vara ganska försiktig med att publicera bilder på andra människor utan deras tillstånd. Jag vet att det fullkomligen vimlar av bilder på allt och alla på sidor som Facebook och liknande, men jag har valt att tillämpa denna princip. Samtidigt har jag nu börjat fundera på om man skulle kunna göra på ett annat sätt, för bilder ger ett helt annat liv i bloggen. Och kanske att ni till slut tröttnar på bilder på mig och djur o natur. Det är en av nötterna jag försöker knäcka.

En annan sak som jag tillämpade i början var att inte skriva ut folks namn hur som helst. T.ex. så blev min sambo i början kallad "A". Numera så går hon under namnet baby efter Ulf Lundells vackra "Baby Om Morgonen". Detta är inget smeknamn hon går under i verkligheten utan mer ett sätt för att inte skriva namn. Nödvändigt? Rätt eller fel?

Jag hade en period då jag försökte skriva något som skulle likna någon slags krönika. Ta upp ett intressant ämne. Detta är en tanke som jag funderat på att börja med igen. Kanske låta mina läsare få komma med krönikor och publicera en gång i månaden. Eller en gång i veckan om det skulle finnas material för det. För jag är övertygad om att det finns massor av människor där ute med något intressat att berätta, frågan är om man vill göra det på detta vis?

Jag har även på senare tid fått en tanke att att starta en sidoblogg. En blogg som skulle fungera som en mer kreativ källa. En fiktiv berättelse. Kanske låta dikter få plats där. Ett annat alternativ är att helt enkelt göra olika kategorier i denna bloggen, tycker bara att det kan bli lite rörigt.

Jag är igång och funderar och har ni förslag som kom gärna med dem via kommentarsfältet. Jag är öppen för det mesta!

(Bilden är tagen i Kristianopel tidigare i somras)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0