03XII10

Lucka nummer tre öppnar jag ganska sent, ni får helt enkelt vänja er vid att det kan bli lucköppning på lite olika tider i denna bloggen. Den anpassar sig liksom till mitt vanliga liv, och inte tvärtom som det verkar vara för en del.

Hur som helst. Mauro Scocco har på sin hemsida släppt en jullåt som alla kan lyssna på helt gratis. Ni hittar den här. Jag tycker att detta är en ganska enkel men ändå väldig fin sak. När så många andra artister släpper album som mest är "best of" med en eller två nya låtar om du har tur, så får vi här en enkel fin jullåt. Istället för att tvinga sina fans att betala några hundralappar för en skiva så är det vi som får något. Och visst är det så ibland, att det är roligare att ge än att få?

En annan liten rolig tanke som slog mig var följande: Tänk om några av våra största författare, förslagsvis 24 stycken, skulle gå samman och skriva en liten julsaga. Alla får en dag var och tvingas fortsätta där föregående författare avslutade sin saga. Sagan läggs ut på en hemsida på nätet där diverse sponsorer syns, och för varje besökare skänker sponsorerna en liten peng till ett visst ändamål, kanske till ett julbord för hemlösa?

Kom ihåg att vi alla kan göra nånting, men ingen kan göra allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0