07XII10

Jag har funderat lite under dagen kring vad som egentligen bäst kan symbolisera kärlek och värme, eftersom det på någotvís blivit mina ledord här. (Men om ni vill bidra med inlägg så känn er inte låsta av dessa ord). Det finns så många olika former av kärlek, och kanske ännu fler former som symboliserar värme. I vilket fall så har jag nu kommit fram till att bröllop måste vara ett av de tillfällen då värmen och kärleken är som starkast, och därför ska jag bjuda er på en liten bröllopsdikt.

Denna dikten skrev jag hösten 2006. Kort innan så hade jag själv varit på bröllop och jag minns mycket väl när jag skrev denna. Under denna tiden så bodde baby i Kristianstad och jag i Höör och vi förde ofta mer eller mindre långa konversationer via våra msn. Så även denna eftermiddag. Vad vi snackade om minns jag inte men efter ett tag så var baby tvungen att gå och handla, och där i min ensamhet skrev jag ner denna dikt medans jag väntade på hennes återkomst. Men tro nu inte att det alltid går så lätt att skriva, i synnerhet inte i dessa tider. Dikten finns även i en något annorlunda version men detta är orginalet som jag bjuder er på i lucka sju.

En viskning i vinden                      Orkestern den spelar
Ett rop ner i dalen                         Det dansas en vals
Det doftar av hinden                     Inget som felar
Det står folk uti salen                    Hon hänger runt din hals

Kostymer och slipsar                     Festen har lagt sig
En kvinna i vitt                              Folket har gått hem
Två ringar som glittrar                   Då säger hon till dig
En man talar fritt                           Jag älskar dig min vän!

Det är glädje i huset                      Nästa dag solen skiner
Speciellt hos de två                       En första dag på färden
Det dricks flitigt ur kruset              Här finns inga sura miner
- Oh jag älskar dig så                    Kärleken förgyller världen





baby och jag innan bröllop i somras


Kommentarer
Postat av: Sanna

<3 kärlek

2010-12-08 @ 19:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0