09XII10

Det är inte särskilt ofta jag går på konditori, men jag har ändå inte kunnat undvika att allt i bak- och kak-form numera ska smaka jul. Det finns dammsugare som ska smaka pepparkakor, likaså muffins med pepparkakssmak. Har t.o.m. hört om fastlagsbullar med saffran i grädden, eller varför inte ett wienerbröd med både saffran och pepparkakssmak?

Likaså ska en pepparkaka smaka just pepparkaka och inte jordgubb eller blåbär. Jag betvivlar inte att det säkert kan falla vissa personer i smaken, och jag kanske anses som tråkig. Men vissa saker är helt enkelt bäst i sitt original.

Med tanke på föregående inlägg så vill jag också passa på att gratulera Lisa & Patrik till deras nyfödda dotter. Där finns det säkert värme och kärlek.

Och baby kan vi gratulera på namnsdagen. Där vet jag att finns värme och kärlek. Nästan i överflöd, men det går ju inte.

Och på tal om original så finns det också saker som är minst lika bra som original. Jag tänker då närmst på tv4:as Så mycket bättre. Visserligen är det bättre än stjärnorna på slottet, men det var inte den jämförelsen jag menade. Jag syftade snarare på låtarna som framförts i nya versioner. På lördag tänker jag sitta bänkad och njuta av det sista avsnittet med Plura, Berghagen, Petra, Petter och de andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0