13XII10

Den 13:e idag och det skulle kännas ganska givet att skriva något om Lucia idag. Eller ännu hellre att någon annan skrivit något, själv har jag bara fått vara tomte i de där tågen som man gick i skolan, men tyvärr har det inte inkommit några fler bidrag från utomstående än så länge.

Får väl hoppas att ni stället kunnat njuta av ett fint luciatåg på något sätt. Kanske har ni besökt något evenemang med lucia, sett dem på tv, eller kanske fått besök på arbetsplatsen? Trots allt är det ganska mysigt det hela.

Istället kan jag konstatera att det idag bakats tryffel i detta hus. Själv bidrog jag inte särskilt mycket till det hela då jag tentapluggade på en stol bredvid, men jag kan berätta att det blev madeira i dem. Och de smakar utsökt.

Och vi har faktiskt kommit halvvägs genom denna månaden till julafton redan. Dessa små jul-inlägg i bloggen har väl inte riktigt blivit så som vad det var tänkt från början, och min kreativitet börjar sina. Så för mig känns det positivt. Lite tråkigt bara sen när det är över. Det var det där med att leva i nuet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0