14XII10

Idag bjuder jag på ännu en juldikt. Denna kom till någon gång i slutet på 2007 av den anledningen att jag behövde just en juldikt. En av få dikter som jag skrivit jag skrivit för att jag verkligen varit tvungen.

Snön som faller en julaftonsnatt
Jag sitter i soffan bredvid min skatt
Kalle Anka på teve prick klockan tre
Ekorrar, Askungen och denna lilla fe
Mat serveras en snaps i glaset häll
Stämningen stiger denna julaftonskväll
Granen som tindrar av alla små ljus
Förhoppning hos barnen i alla varma hus
Tomten han vandrar där ute i snön
Sliter med glädje, utan någon lön
Han delar ut klappar till stora som små
Men på mobilen finns han aldrig att nå
Han frågar lilla barnet om du varit snäll
Hon tittar på mamma: ” ja det har jag väl?”
Tomten på listan läser och kollar på klappen
”Oj, ditt namn fanns med på denna lappen”
Han önskar dig God Jul och försvinner snabbt igen
Till änglar och glitter försvinner min röda vän


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0