17 o 18XII10

Jag lovade er två lucköppningar igår men kvällen gick alldeles för fort och spenderades med alldeles för bra sällskap för att jag sedan skulle orka öppna ännu en lucka så sent på kvällen. Så nu har jag istället bestämt att vi öpnnar både lucka 17 och 18 i dagens enda inlägg.

Min tankeverksamhet har egentligen gått ner på halvfart för längesen men jag ska på något sätt hitta lite glädje här igen:

• Handbolldsamerna är i EM-final. Oavsett hur den slutar så är detta gäng vinnare. De har preseterat mer än vad någon trott när EM drog igång. Matchen mot Norge var en riktig kanonmatch och kan vi göra detsamma imorgon så är chanserna goda att det slutar med guld. Själv är jag imponerad över hur dessa tjejer far fram och vilken enorm glädje det verkar finnas där. Som någon sa: Den som har roligast vinner.
• Det ser faktiskt ut som vi får snö till jul. Nästan lite för mycket av det för att det ska vara smidigt att ta sig fram i trafiken.
• Jag har fått avnjuta god mat och dricka på bordet denna kväll. Bara att ha mat på bordet borde man känna uppskattning för.
• Näst sista julklappen är fixad och den sista är betsälld. Det ordnade sig till sist i år igen!
• Jag har en varm säng som jag kan krypa ner i och det skall jag göra nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0