19XII10

Det fjärde ljuset är nu tänt och jag tycker vi fått till en ganska bra tripp-trapp-trull lutning på vår adventsljusstake. För vissa är detta viktigt och andra byter helt enkelt ut det första ljuset om det brinner ner för långt, och så eldar man lite hur man vill så det ser bra ut på julafton. Så icke här. Här har det eldats med omsorg och nu kan de fyra ljusen eldas så långt det tilliåts innan något riskerar ta fyr.

Idag har det också bakats här. Det har gjorts julgodis i massor. Jag kan väl inte ta åt mig äran för dessa goda sötsaker då jag suttit med huvudet i skolböckerna för det sista pluggandet innan tentan imorgon. Istället fick jag ta hand om disken, så jag har rätt till min hälft ändå.

Jag känner att jag haft några dagar nu då lucköppningarna inte riktigt blivit som det var tänkt från början. Men jag har också insett att det är jäkligt svårt att nischa sig såhär, särskilt på sådant som egentligen inte är någon riktig hemmaplan. Det är också svårt att bara skriva det varmt och positivt när världen inte ser ut riktigt så, och tiden har också varit emot mig dessa sista dagar. Har helt enkelt tvingats prioritera annat. Men skrivlusten finns där iaf och det ska jag försöka behålla. Så nu är det några dagar kvar innan julafton och i de sista lucköppningen ska jag verkligen försöka ge er lite julstämning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0