Krönet ska passeras

Julafton är avklarad sedan några dagar tillbaka och nu börjar jag tröttna på julpyntet. Tror det åker tillbaka in i förrådet efter nyår. I vilket fall, min jul var mycket trevlig så tack till er som bidrog till detta.

Tror inte mitt bloggande kommer bli så flitigt nu fram till mitten av januari. Stora delar av min hjärnkapacitet är inriktad mot att plugga in byggnadsfysik och konstruktionsteknik som jag ska tentera i mitten av januari, så fram till dess blir det inte så mycket tid över för att tänka blogg. Sen kommer det visst en tentamen i början på februari också, men den kan inte vara särskilt stor då vi startar kursen den 19 januari tycker jag. Men det lär märkas.

I vilket fall, jag rensade ut skrivbordet idag och flyttade in. Fick nog av att sitta i soffan och vid köksbordet och plugga så mina gamla högar med papper sorterades och kastades och babys hamnade i en egen hög. Vet inte varför, men pappershögar är ett känsligt ämne för henne så för att göra det så lindrigt som möjligt blev det en sväng ner till förrådet också för att hämta upp en pärm till henne där hon kan sätta in det som ska sparas. Kanske kan vara en lämplig sysselsättning när det är nytt år?

Så nu sitter jag här med böcker både till höger och vänster om mig och rakt fram hänger en dagsplanering för de kommande två veckorna. Sista skälvande dagarna på denna terminen och när den är slut så är halva utbildningen avklarad. Blir kanske fel att kalla det resterande för nerförsbacke, men krönet är iaf passerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0