Melodifestival

Idag var det som sagt cup i Eslöv. Tufft motstånd och det blev förlust i alla fyra matcherna. Kanske ganska väntat egentligen, så är väl inte så mycket att orda om. Något som är lite roligare att nämna är att jag gjorde tre mål på dessa fyra matcher. Jodå, ni läste rätt. Hör kanske inte till vanligheterna men med en kombination av tur och skicklighet så inträffade det idag. Alltid roligt!

Just nu tittar jag på inledningen av Melodifestivalen. I sex veckor ska vi dras med denna cirkus av glitter glamour och någon form av musik. Därefter ska speciellt utvalda låtar spelas sönder på radio i en evighet innan det slutligen är dax för Eurovision Song Contest. Där ska en vinnare utses bland alla Europas bidrag. Som vanligt kan vi vänta oss att man ger högsta poäng till sina grannländer och den låt som utses som vinnare ska även den spelas sönder av radion i en evighet. Det innebär att kanske sådär i Juli har denna cirkus avstannat. Det är som en egen liten vinter för mig i form av skrik och skrän som man mest vill dra sig undan från. Ändå sitter man där bänkad lördag efter lördag. Jag har så dålig självdisciplin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0