tentaångest

Jag vet inte om ni sett att min bild har bytats ut. Jag gjorde denna ändringen för en vecka sedan, och i fredags tror jag den ändrades. Det går visst inte jättesnabbt här. Bilden är väl ett försök att göra bloggen lite snyggare då jag är dålig på design (ironi). I vilket fall så ger den ett helt annat intryck än den gamla.

Igår hade vi lite firande här för baby. Jag tror fortfarande att jag är mätt efter all maten, men rysligt gott var det. Detta ska inte ses som någon slags självberöm då jag hade ganska så liten delaktighet i just det, men man är ju bra på olika grejor.

Idag så spelade vi match. Verkligen inte en av mina bättre insatser.  Vissa dagar är man helt enkelt inte vän med bollen och idag var en sådan för mig. Slutresultat: 1-1

Det börjar närma sig tenta nu. Mindre än två veckor kvar och det innebär att man går in i det där hemska tillståndet där man slits mellan hopp och förtvivlan. Man inser att vissa saker inte alls fastnat i skallen, vilket man trott, och man inser att man inte alls förstått vissa saker. Så plötsligt förstår man och hoppet stiger. Så gör man den första gamla tentan som en koll. Total kollaps och man inser att det aldrig kommer gå vägen på tentadagen. Då får man ställa lite dumma frågor, och har man tur så inser man att det är självklart att det är så. Inser man inte detta så får man bara acceptera läget. Sen är det plötsligt tentadag, och då kan man inte annat än att gå dit och göra sitt bästa och hoppas att det räcker. Men som sagt, nästan två veckor dit fortfarande...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0