Hur är du lagd?

Jag har ofta ett problem när jag ska sätta mig ner här och skriva ner något briljant och intressant. Det låser sig. Ofta uppstår samma problem när jag ska skriva uppsatser till skolan och sätter mig framför datorn. Skrivkramp. Vet egentligen inte vad det beror på, men även om jag är full av idéer så är jag plötsligt helt tom när jag ska trycka ner dessa tangenterna för att bilda några meningar.

Ofta är det lättare att skriva ner det på papper, men att skriva förhand (är det ett ord?) är jobbigare så därför blir det inget. Någon som har en skrivmaskin stående kanske?

Imorgon ska jag till frissan. Var alldeles för länge sedan sist så ska bli riktigt skönt att bli av med denna kalufs nu.
Det är säkert många som ska lämna in ansökan om semester till sommaren nu eller ganska snart. Själv ska jag ansöka om sommarjobb. Men oavsett, att planera en semster just nu känns bara så fel. Bara snö, snö och snö. Känns som vi får vänta på värmen och solen ett tag till.

Det positiva är väl ändå att vi sluppit de vanliga regniga dagarna och slasken denna vintern när nerbörden kommit som snö. Det negativa är att snön inte rinner undan från gatorna likt vattnet. Alltid finns det något att klaga på. Om man nu är lagd på det sättet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0