blogg och barn

Jag är visserligen inte någon som läser jättemånga bloggar. Jag följer inte särskilt många slaviskt (om ens någon), men ibland när jag ska fördriva lite tid brukar jag titta in lite hos olika bloggare/bloggerskor.

Det jag tänkt på den senaste tiden är att ungefär varannan bloggare är i Thailand nu. De visar upp fantastiska bilder från detta land som verkar vara helt underbart. Och jag tycker de gör helt rätt, åk till värmen nu och stanna hemma i Sverige i sommar. Den enda perioden då här är drägligt. Kan inte förstå de som åker till solen när vi för en gång skull har den på besök här. Men det gör man såklart som man vill. Precis som med bloggandet, under min semester brukar min blogg mer eller mindre ligga i dvala...

Något mer som jag tänkt på är att väldigt många bloggare har blivit föräldrar under senare tid. Kanske har blogg-generationen nått den åldern nu. Det där är något som säkert många också tycker och tänker om. Redan innan barnen kan prata så finns deras liv och dagliga händelser på nätet. Till allmän beskådning. Sen finns det givetvis olika sätt att skriva på. Men balansgången är hårfin. Man ska skriva tillräckligt personligt för att det ska vara intressant, men det ska inte bli för utlämnande.

Denna bloggen har jag iaf fastnat för lite den senaste tiden. Heja Abbe heter den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0