Denna dikt

skrev jag till baby för ganska exakt ett år sen. Tänkte jag kunde "damma av" den nu och ¨även låta min läsare få ta del av den.

Hur ska jag förklara hur mycket du betyder
För min kärlek för dig finns det inga lagar som lyder
Mitt hjärta står i brand och det brinner för dig
Det låter som en klyscha men det stämmer på mig
Jag njuter av din närhet och underbara skratt,
Precis som en fullmåne i en kosmisk natt
Dina ögon som tindrar likt vackert morgonljus
Din röst lika njutfull som havets stilla brus
Du får mig att le som ingen annan klarar
Förundras över hur ditt tålamod varar
Du kan sprida ljus i en korpsvart natt
Likt trollkarlen plockar fram kaninen ur sin hatt
Jag trivs i din närhet och vill där för alltid vara
Din blick är så het dina ord är så rara
Du är den som får mig våga att ta sats
Du gör min tillvaro till en bättre plats



Kommentarer
Postat av: Sanna

<3

2010-01-10 @ 20:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0