vitt, vitt, vitt...

Idag är en ledig dag från skolan. Eller rättare sagt så tog jag mig ledigt. En sak som jag inte fattar med högskola är hur schemaläggarna gör våra scheman. Idag skulle vi haft en övning (två timmar) imorgon ledig och på fredag en övning. Om jag ska åka ner till Malmö för två timmars övning så innebär det tre timmar i pendling (t.o.r. från dörr till dörr) då känns det bättre att sitta hemma och räkna matte, så kan man alltid ringa någon i klassen och slå sina huvud ihop.

På tal om matten så räknar vi just nu ganska mycket statistik, innan vi ska gå in på vektorer i rum och såna saker. Tycker statistik är intressant, och har så alltid tyckt. Det är inte alltid helt lätt att tolka informationen man får och i ärlighetens namn så går det alltid att vrida och vända lite på det. Lite sådär extra intressant är det just detta året när det är val och allt. Vi kommer säkert få en massa jämförelser mot hur det var för fyra år sen. såhär såg det ut då, såhär ser det ut nu. Moderaterna tar fram vad de gjort bra, Socialdemokraterna tar fram vad som gjorts sämre. Sen får man alltid se till omständigheterna runt omkring. Nu är det lågkonjunktur, riktigt så såg det inte ut då.

För övrigt så räddades SAAB igår. Grattis alla SAAB-ägare och nu får vi hoppas att det blir något bra av detta köp.

Ingen snö som faller just nu, men annars har den gjort det större delen av dagen. Och det är bara vitt, vitt, vitt när jag vill ha grönt, grönt, grönt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0