Högtryck med stort H

Så var man hemma igen i en lägenhet där luften står still och man knappt kan nadas. Nej, bättre var det i Åhus och helgens beachfotboll.

Åkte ner till Åhus tidigt i lördags morse för att se när laget för första gången ställde upp i Åhus beach soccer. Ingen trodde väl på några större framgångar men när gårdagen summerades var det tre vinster på fyra matcher och dagen avslutades som gruppledare. Lite partaj blev det på kvällen för att fira detta. Kände mig lite trött och seg i huvudet efter en dag med mer öl än vatten och mest kisande (inte kissande) i solen så jag avslutade kvällen runt ett och gick och la mig i min bäddsoffa. Efter att ha svettats i ett antal nätter så vaknade jag av att jag frös, och det var inte alkoholens fel. Var en konstig extrastuga och bara lakan utan täcke. men jag överlevde det också.

Dagens spelande tog fart vid 10-tiden och ännu en vinst inkasserades. Nu väntade slutspel och efter att ha vänt ett 4-1 underläge till 4-4 så blev det straffar för att kröna en vinnare i den mycket spännande 16-dels finalen. Sif united brände första straffen, liksom motståndarna. Sif united satte sin andra straff på ett mycket övertygande sätt men med lite tur satte även motståndarna sin. I den tredje omgången missade Sif åter sin straff och denna gången gjorde motståndarna inget misstag utan tog hem segern genom ett mål. Snöpligt men ändå en bra insats från spelarna i Sif United och framförallt har det varit en trevlig helg.

Förvänta er inga stora uppdateringar denna veckan. Sista veckan att jobba och en massa annat att stå i. Och sen börjar semestern efter det och då funderar jag på att låte bloggen få semester också. Får suga på den karamellen lite till innan jag fattar beslut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha, ha, ha... det är en konst att kunna frysa i 30 graders värme ;)

Tack för trevligt sällskap i helgen! Alltid lika mysigt!

Kram Linda

2010-07-12 @ 20:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0