Segling

Igår var jag ute och seglade med svärfar hela dagen. Inte så mycket vind från början och ett tag låg vi i princip stilla, men så småningom tog vi oss till en militärbrygga i närheten av Tjärö. Där blev det en lunch med pasta och makrill som inhandlats i Vägga under morgonen. Satt fint då! Vinden ökade lite så småningom och när vi gick tillbaka mot Matvik hade vi betydligt mer vind i segeln.
Totalt sett en härlig dag som gav ordentligt med färg i ansiktet och även lite nya kunskaper om seglingen. Och inte minst fick jag äntligen fräscha upp de gamla kunskaperna, lite ringrostig när man inte varit ute sedan förra året.


Jag vill inte påstå mig vara något Scocco-fan men på spotify har jag just nu på hans album Ljudet av tiden som går. Och det går verkligen hem hos mig idag.



Dagens sysslor blir mest av det praktiska slaget. Ska ta mig hem till föräldrarna och tvätta bilen och ska även be snällt om att få låna deras tvättmaskin så jag kan köra en maskin tvätt. Ska man ha en tid i detta huset får man vara ute en vecka i förtid. Inte alltid som vi är det.

Robin Söderling spelar final i tennisen nere i Frankrike, den matchen ska jag se.

Imorgon börjar jag jobba. Några veckors arbete nu så kan man hålla en riktigt skön semester sen. Läste någonstans att vi människor var som lyckligast nu, strax innan semestern. Möjligtvis i så fall sista arbetsdagen innan semestern kanske?


Kommentarer
Postat av: jan

Visst var det en härlig segling, trots lite vind.

Du skötte dej exemplariskt. Lite ringrostig är alla i början efter ett vinteruppehåll. Det är mycke' att hålla ordning på. Vind där o roderdit o motorn ska också igång.

Ha det gott

2010-06-06 @ 21:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0