Sommarlista

Jag är egentligen ingen ingen list-bloggare. Jag hatar egentligen de flesta former av lister, kanske för att de flesta är gjorda för en betydligt yngre åldersgrupp. Men då jag varit lite kass igår och inte är helt 100 idag heller, och dessutom inte har något bättre att skriva om, så ger jag er en lista. Jag hittade denna via förstasidan på blogg.se för ett tag sedan och tyckte det var passande.

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Jag har svårt att förstå varför man ska lämna detta vackra land när det är som vackrast och för en gångs skull drägligt att leva i. Det finns så mycket att se här i Sverige, så på sommaren njuter jag gärna på ”hemmaplan”

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
- På senare tid jag har förstått tjusningen i att segla så en dag på sjön sitter fint. En enkel lunch mitt på dagen och på kvällen när vi lagt till i en tyst liten vik tänder vi grillen och tittar på solnedgången och kanske dricker något gott vin och njuter.

3. Vad lägger du hellst på grillen?

- Det blir nog fläskfilé och till det potatis och bernaiesås. Man ska dock aldrig underskatta en grillad korv med bröd…

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester
-
Den är inte riktigt planerad faktiskt. Enligt traditionen blir det några dagars segling. Kanske att vi tar båten över till Ven en dag, har skullat göra det i två år nu. Kanske i år.      
 Annars tar jag det nog som det kommer, det är ju semester.

           

5. Dina bästa sommarfärger?

- Himmelsblått kanske? (trots att det är fel lag som bär dessa färger)

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
- Alltid finns det någon på stranden med värsta bonnbrännan. Man klagar på vädret, är det inte regnigt så är det för varmt. Man flyr landet för något semesterland a la Svensson.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Det första jag kommer tänka på är sommaren 94, men vet inte om det är det bästa. Vi hyrde ofta mysiga stugor vilket jag kan sakna ibland. Jag minns en rolig fotbollsturnering som vi spelade i en otrolig värme, tror det vara i St Harrie. Tillsammans med mina kusiner hade vi väldigt roligt hemma hos min mormor och lekte i lagårdarna där. Jag tror jag helt enkelt haft väldigt, väldigt bra somrar när jag var liten.

8. Havet, sjön eller poolen?

- Helt klart havet. Kanske inte alltid så varmt men klart, skinande, rent och friskt saltvatten är svårslaget.

9. Vad väljer du i glassbaren?

Jag väljer på tok för sällan i glassbaren. 

10. Vart går din drömsemester?

- Jag vet ärligt talat inte. Det finns så mycket att upptäcka där ute men just nu finns det inget speciellt som känns som ett måste.

      


Kommentarer
Postat av: Anna

Längtar ännu mer till semestern nu:)

2010-06-22 @ 18:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0