sommartider är här

Dagen före midsommar, och trots det går vi redan mot mörkare tider. Sommarsolståndet skedde nämligen redan i tisdags. men varför förstöra glädjen?

Många tänker kanske grönt gräs, vita prästkragar, mörklila lupiner men idag tänker jag blått som i blåljus, som i brandbil, som i ambulans, som i polisbil. Dessa har jag nämligen sett fara fram och tillbaka två gånger under dagen och midsommar är tydligen en av våra farligaste helger på vägarna, så ta det lugnt där ute.

Morgondagen ska annars firas i Höör i goda vänners lag, tror det kan bli en tevlig kväll. Midsommar är väl den helg som för mig känns viktigast förutom julafton. Man skulle kunna tro att man kan hitta något samband i sill eller annan mat men det är väl just sommar och sol som gör midsommar så speciellt, så därför hoppas vi på bra väder imorgon. Så får vi se hur många snapsar som krävs för att det ska bli dans runt midsommarstången.

Ska försöka hinna ge er en uppdatering imorgon om jag hinner, annars:
TREVLIG MIDSOMMAR ALLA LÄSARE!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0