1 Maj

Igår var det valborg och vi spelade match. Var väl ett av få lag som spelade fotboll denna ganska mulna kväll. Trots att vi inte spelade särskilt bra så fick vi med oss 3 poäng och segersiffrorna skrevs till slut till 7-1.

Efter matchen så blev det mat hemma och Linda, Henke och Martin gjorde sällskap. Ett trevligt sällskap. Min efterrätt blev inte så kladdig som det var tänkt men det var inga kräsna gäster direkt så även en bit av denna gick ner.

I Belgien röstades nyligen ett förbud mot burka igenom och i Danmark, Schweiz, Italien, Österrike och Frankrike utreds liknande lagar. Ett av huvudargumenten har varit att alla människor, för den allmänna säkerhetens skull, måste gå att identifiera. I Sverige vågar man inte visa ett avsnitt av South Park som handlar om profeten Mohammed. För vår egen säkerhets skull.

1 Maj idag och människor har gått ptotestmarscher och politiker har hållt tal. Just nu krävs en historisk spurt av alliansen för att vinna valet. De rödgröna leder enligt en mätning idag med 8,1 procentenheter. Exakt var denna dagen tagit vägen vet jag inte. Vädret har gjort att lusten att gå ut varit obefintlig så istället har jag fördrivit tid framför tv och dator. Kollade på en meningslös ishockeymatch i en period innan jag slog över för att se på tipslördag på TV4. Bättre än så blev inte denna dagen, men ganska skönt trots allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0