födelsedag o konfirmation

Äntligen lite tid över för att ge er några rader av mitt liv, det har verkligen varit fullt upp i helgen. I lördags var det min födelsedag och den firades på kvällen med de närmsta ur familjeträden. Provade ett nytt recept på lax som serverades med pressad potatis till middagen och istället för tårta fick det bli kakfat till kaffet. Såg ut som det passade de flesta magar. Och presenter, jo det fick jag. Fick lite böcker, en tröja, gitarrstämmare och gitarrbok (så chansen är större nu att jag snart kan lira), tennisrack, stekpanna, kamera (så kanske får ni se fler bilder här framöver) m.m. Tack för detta än en gång!

Sen lördagkväll och tidig söndagmorgon då vi begav oss till Viken för konfirmation. Jag minns min egen konfirmation som en ganska tråkig tillställning (i kyrkan dvs) men kanske har något hänt på dessa nio åren eller så var det bara rätt gäng präster som skulle arbeta med ungdomar för de bjöd verkligen till och det var väl den trevligaste konfirmation jag varit på så här långt i mitt liv. Efter kyrkan blev det mer god mat så efter denna helgen står man sig bra.

Annars:
• Rapsen börjar redan visa tendens till att vilja bli gul
• Varför ska man samla allt skolarbete till de sista veckorna? Att man aldrig lär sig.
• Under nattvarden utbröt en gosse: "Mamma, man får kakor där framme"
• Stambytet började idag, om än i det andra huset.
• Nästan sommarhimmel här ute nu. Men var är värmen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0