Johnossi på Mejeriet

Jag sitter i soffan och bevittnar Inters väg mot guldet i Serie A. Vi snackar alltså fotboll här, och senare ikväll ska jag se vem som tar hem guldet i spanska ligan. Personligen tror och hoppas jag på Barcelona, kan inte se något som skulle kunna hindra dem.

Igårkväll var jag, Pirs och Robin och kollade in Johnossi på Mejeriet. Konsertstart var utsatt till 21.00 men som brukligt med konserter så kom de inte in på scen förrän klockan var närmre 22 och det var ett slutsålt Mejeriet som mötte dem. Fantastiskt ljud och de hade riktigt bra urval av låtar. Möjligen att det funnit mer att önska av slutet. Annars gjorde dessa två killar inte på något sätt bort sig mer än när John råkade utbrista Stockholm istället för Lund. Så det kan gå.

Efter att Johnossi stigit av scenen drog någon form av Balkan-party igång med DJ och grejer. För en stund så besöktes scenen även av trumpetare och massa annat folk. Väldigt annorlunda men också ganska trevligt. Mejeriet lämnades vi vid två för att få lite mat i magen och sedan sträcka ut i soffan som jag fick låna över natten.
Idag har det blivit lite pluggande och jag har verkligen försökt ta mig igenom vår enegelska rapport som vi ska skriva om, men det går verkligen inte. Kanske blev det en öl för mycket igår för att jag ska klara ta till mig texten, eller så var dte bara väldigt längesen jag jobbade med en engelsk text. Funderade på om man kanske kan köra den i något översättningsprogram?

Annars ska jag nog göra mig lite mat nu, tror det är vad både mage och huvud behöver för att bli lite piggare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0