På drift

Idag har varit en lång dag i skolan. Lämnade lägenheten strax efter sju imorse och var hemma tio i åtta nu på kvällen. Trots detta känner jag mig inte särskilt sliten, är väl utvilad sen helgen.

Tåget hem gjorde ett ovanligt långt stopp i Lund, och precis utanför mitt fönster fanns en bänk och bredvid denna bänk stod en ryggsäck på marken. Ägaren var uppenbart borta men huruvida väskan var övergiven eller kvarglömd vet jag inte. Människor passerade iaf och alla verkade ignorera denna väska, vilket troligtvis jag också gjort. Sen kom en kvinna, snabba steg, stannar till,  vänder sig om, funderar...och sen går hon igen. Väskan får stå kvar. Plötsligt kommer en man som nyss passerade tillbaka. Han har en rotweiler i koppel, röker en cigarett, lätt överviktig, rakad skalle och jeansväst. Han öppnar väskan, rotar lite i den och tar den till slut med sig. Om någon av alla de andra som passerade hade tagit  väskan så hade jag trott att de skulle lämna den till polisen eller något i  den stilen. Men med denna mannen, han kan lika väl ha behållt den själv. Kanske fördomsfullt av mig, men det kändes så.

Denna månaden kommer inte gå ihop sig ekonomiskt någonstans. Ett stort svart hål i plånboken, det har jag redan insett. Men vill man ha det lite extra bra och bara har ett CSN-lån så är det smällar man får ta.

Vi är fortfarande serieledare på bättre målskillnad efter Venestads match mot IK Kamp ikväll. På fredag blir det seriefinal i Svensköp. Boka in det redan nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0