första advent

Första advent och det känns som att julen verkligen är på väg att göra sitt intåg. Snön har under veckan lyst upp det tidigare så kompakta mörkret och när nu ljusstakar och annat pynt skymtas i fönster så får man visst lite julstämning.

Jag vet att jag varit lite dålig på att uppdatera här men nu tänkte jag ge mig själv en ordentlig utmaning. Jag tänkte göra denna bloggen till min alldeles egna julkalender. Ett inlägg om dagen i 24 dagar, från den 1 december räknat. Tänkte bidra med olika minnen från tidigare jular och försöka göra detta till en varm plats i väntan på julafton. Jag inser redan nu problematiken i att kunna leverera 24 inlägg på 24 dagar med tanke på min tidigare taskiga uppdatering. Så just därför får ni mer än gärna bidra. Skicka ett inlägg till min bloggmail [email protected]. Det kan handla om nästan vad som helst. Kanske har ni någon annorlunda jultradition att berätta om, kanske ett recept på något som sänder smaklökarna till sjunde himlen, kanske handlar det om drömmar och förhoppningar såhär i juletid, kanske t.o.m. om hur orättvis denna värld kan vara. Jag är övertygad om att ni alla där ute sitter på en fantasisk berättelse, kom ihåg bara att för att det ska platsa här ska det någonstans finnas inom ramen för, värme, kärlek och jul.  

Hoppas detta kan bli något roligt och spännande och att vi tillsammans kan räkna ner dagarna till julafton. På Onsdag börjar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0