Stiltje

 

Min blogg lär vara en av de tråkigare att besöka just nu. Känns som den lever på konstgjord andning. Med för få inandingar. Så dax att ge den en kick igen.

Inhandlandet av julklappar har så smått börjat. Kan väl erkänna att det finns några stycken som är ganska lätta att handla till, några andra är nästan omöjliga. Och jag ingår säkert i båda kategorierna hos olika personer.

För mig betyder julen och julafton ganska mycket. Det ska var det där traditionella, så som det brukar. Kanske inte på de sättet att pyntet inte får komma upp före första advent, jag sprider gärna ljus i detta mörkret några dagar tidigare. Men det ska vara de vanliga ljusstakarna och de ska stå där de brukar stå. Detta är dock något som jag och baby får kompromissa om. Desto viktigare då julafton. Iaf fram till nu. Hade jag fått bestämma idag hade jag hyrt en stuga i ett snöigt Norra Sverige och tagit med mig julklappar och de jag brukar fira med. Sen hade det blivit en julafton i den svenska fjällen. Det hade varit mysigt just nu.

Skolan känns inspirerande igen efter en tung tenta-plugg-period. Lär väl kunna få svar på de ganska snart. Konstruktionskursen är ingen enkel sak, men den stimulerar hjärnan på ett roligt sätt. Och vårt senaste projekt med VVS-installationer tar fart på allvar imorgon så det ska också bli skoj.

Där tog väl min egen luft slut så bloggen får andas lite själv nu igen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0