Tentamenresultat

Nu kan man, tyvärr, inkassera sin första tenta-kuggning. Minns ni tentan som jag skrev i början på månaden, det är den jag pratar om. Egentligen så bestod den av två tentor, d.v.s. de har olika LADOK-koder. Den ene var Byggnadsmaterial och den andre Byggnadsfysik. Fördelningen i klassen såg ut enligt följande:

Byggnadsmaterial: av 55 skrivande fick 32 st IG (denna klarade jag)
Byggnadsfysik: av 49 skrivande fick 35 st IG (så även jag) För godkänt krävdes 26 poäng och värt att notera är att av de som klarade tentan (14st)  hade 7 st 26 eller 27 poäng.

Förhoppningsvis kan framförallt resultatet i byggnadsfysiken få någon ansvarig att inse att all den kritik vi framfört mot läraren i den kursen faktiskt varit befogad. Och allra helst förstår hon det själv också, för jag vägrar tro att det beror på eleverna. Ska bli intresseant att gå på tentagenomgången på tisdag är nämligen ganska övertygad om att sista ordet inte är sagt i denna soppan. Tråkigt när det behöver bli såhär men en kviss kvalité ska man kunna kräva även om det ibland känns som cirkus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0