äppel, päppel, päron...

Söndag efter åtta. Det är ungefär den tiden då många sörjer inför den kommande veckan och att helgen snart är slut. Icke jag! Jag känner mig väldigt laddad för en ny vecka och jag har som mål att kunna korta ner den från 5 till fyra dagar i skolan genom flitigt och effektivt arbete. Få se hur det går.

Städade det mesta i lägenheten idag efter byggarnas framfart. Rengjorde lampor, golv, bord, fönster, detaljer m.m. så nu känns det betydligt fräschare. Belsyning skulle vi få imorgon och förhoppningsvis dusch på fredag. Så snart är lägenheten bara vår igen och inga byggare har rätt att kliva in genom dörren från kl sju på morgonen. Härligt.

Vi var nere i Kivik igår och tittade på äppeltavlan. Var nog lite sena för vissa detaljer på tavlan hade börjat gå i samma nyans så de var svåra att tyda. men ändå, ett mycket vackert och häftigt konstverk. Tog oss sedan vidare till Simrishamn för en fika innan vi åkte vidare på de skånska vägarna hemåt igen. Sannerligen vackra landskap en sån fin dag som igår. Låt oss få ha det såhär ett tag till så blir inte höst och vinter så lång.



Har inte hunnit lägga över bilder från vår egna kamera så hittade en bild på äppeltavlan på nätet. Ansiktet var inte alls så tydligt när vi var där igår men annars var den sig lik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0