En sorts kärlek

Antar att ni har sett min lilla rosa rosett i hörnan av bloggen. Den som uppmanar till att stöda rosa bandet 2010. Kanske såg ni till och med galan som gick på TV3 igår? Jag kan väl erkänna att jag själv inte bidragit med några enorma summor till denna insamling men vi har bl.a. handlar diskborste och disktrasor till förmån för rosa-bandet kampanjen. Sen kan jag tycka att det är lite snålt att skänka en krona för en diskborste när man betalar 29, men det är en anna sak.

När vi ändå är inne på såna hemskheter så vill jag passa på att rekommendera en bok med samma tema. Den heter En sorts kärlek och är skriven av Ray Kluun. Har hört att den ska finnas som film också nu, men skit i den och läs boken. Tror inte att någon film kan lyckas väcka de känslor som man får när man läser boken. Vill också passa på att säga att det är en tung bok att läsa, så har ni mycket jobbigt omkring er så vänta tills det känns mer stabilt. Ni kanske inte gillar början. Ni kanske kommer hatat huvudpersonen för hans otrohet mot sin sjuka fru. Men låt er inte hindras där, det finns så mycker mer längre fram i boken. Lovar att det inte lämnar någon oberörd, tycker det är en av de starkare böcker jag läst. Och är det OK att gråta till film så är det OK att gråta till en bok, och i denna boken är det bitvis nära iaf.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0