Superfredag

Idag har jag verkligen fått saker och ting gjorda. Tror man kan kalla denna dag för en superfredag.

Baby och jag flyttade tillbaka till lägenheten igår efter att stambytet nu så gott som är klart. Det saknas bara duscdörrarna, och de skulle ha kommit idag. Något hade visst dock blivit fel i beställningen så nu hoppas vi att de kommer i mitten på nästa vecka istället. Går trots allt att duscha om man tänker på var man riktar duschmunstycket. Ni ska få se lite före- och efter-bilder sen när allt väl är klart.

Idag hade jag ingen skola på schemat men lyckades trots det ta mig upp innan frosten hade övergivit den gröna gräset här utanför. Fick i mig en stadig frukost innan jag började rensa vårt ena förråd på massa gammalt skräp som legat där sedan lägenheten köptes. Då snackar vi om gipsbitar, lister, tre dörrar och en dörrkarm, sparat kakel från det gamla badrummet m.m. Vet inte riktigt varför vi hade så många dörrar, sparade trots allt de två som vi kan ha användning för. Sen kom iaf pappa och hjälpte till att lasta ut allt innan vi körde till tippen. Blev riktigt gott om plats nu när vi fick bort allt onödigt, ska bara se till att inte fylla det med nya onödiga saker.

Framåt lunch hann jag ner en sväng på stan för att köpa en tröja på MQ. Hittade tröjan jag skulle ha men så fanns den bara i L och XL. Bara till att lunka hemåt igen. Så nu har jag suttit och försökt sammanfatta de böcker jag ska kunna inför tentan i några timmar. Har väl kommit en tredjedel på vägen så det får bli nya tag på söndag. Imorgon ska jag nämligen hjälpa svärfar ta upp båten och ordna med den inför höst/vinter.

Närmst väntar en middag som jag ska skala potatis till nu.
Hoppas ni får en härlig fredagkväll. Det ska jag försöka se till att ordna här iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0